دکتر خیرالهی

کلینیک فیروزه به کلینیک دکتر خیر الهی تغییر نام یافت💙

اتو صورت

اتو صورت یا درمااِف چیست؟ + فواید اتوی صورت

فهرست محتوا نمایش

دستگاه اتو صورت در واقع نوعی دستگاه اولتراسونیک است که با نام مستعار درما اف اولتراسونیک شناخته شده است. از دستگاه اتو صورت یا اولترا سونیک و یا درما اف در بیشتر نواحی بدن نظیر صورت، گردن، بازوها، ران‌ها و شکم کمک گرفته می‌شود.
در این دستگاه از امواج صوتی التراسونیک با فرکانس پایین برای نفوذ به سطوح زیرین سطح پوست استفاده شده است که می‌تواند یک جایگزین عالی برای جراحی پوست، لیزر، پیلینگ با مواد شیمیایی، انواع تزریق و بوتاکس باشد. ما در این مقاله در سایت کلینیک دکتر خیرالهی بطور کامل شما را با اتو صورت آشنا می‌کنیم.

اتو صورت و فواید اتو صورت

استفاده از این دستگاه باعث می‌شود تا امواج صوتی سطح بالا برای نفوذ به سطوح زیرین جهت بالا بردن کلاژن سازی صورت، ترمیم عضلات صورت، بالا رفتن گردش خون، کاهش پف و تورم صورتريا، درمان سطحی سلولیت، بهبود آکنه، درمان منافذ بزرگ پوست، کمرنگ کردن سیاهی زیر چشم‌ها، لکه‌های ناشی از پیری و حتی رفع جای زخم شود. در این ویدیو بصورت کامل در مورد اتو صورت توضیح داده شده است.

اتو صورت چگونه کار می‌کند؟

اتو صورت از طریق لرزش با فرکانس بالا به سرعت چربی پوست، سلول‌های مرده و جوش‌های سرسیاه پوست، جوش های سر سفید، کراتین و آکنه را از بین می‌برد و آلودگی و آرایش روی پوست را تمیز و صاف می‌کند.از اتو پوست با توجه به قدرت پاک کنندگی عمیقی که دارد می‌توان آن را به همراه پاک کننده صورت استفاده کرد.

کاردک از 100٪ استیل ضد زنگ طبیعی برای انواع رنگ و نوع پوست ساخته شده است.
اتوی صورت باعث جذب مواد مغذی و ویتامین (Vitamin) به پوست صورت می‌شود و توانایی پوست در جذب کرم‌های آبرسان را افزایش می‌دهد، گردش خون و متابولیسم پوست را تقویت می کند و به از بین بردن چین و چروک صورت کمک می‌کند.

فواید استفاده از اتو صورت

استفاده از اتو صورت باعث جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست می‌شود

محصولات مراقبت از پوست حاوی انواع مواد موثر و گران‌قیمت هستند و اگر از ژل‌های آبرسان یا محصولات پوستی به‌ خوبی روی پوست استفاده نشود پاکسازی پوست به‌ درستی انجام نخواهد شد.
اتو صورت باعث نفوذ این محصولات به‌ درون پوست می‌شوند و بهترین اثرگذاری را بر روی پوست می‌گذارند.

فواید اتو صورت
اتو صورت

پس از استفاده از اتو صورت احساس پاکی و سبکی خواهید کرد

استفاده از اسکین اسکرابرهای اولتراسونیک و پاک شدن آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها از روی صورت حس رضایت‌مندی می‌دهد و پس از استفاده از این محصول پوست‌تان پاکیزه و شاداب خواهد شد و احساس سبکی بر روی پوستتان خواهید کرد.

کلاژن سازی پوست با اتو صورت

استفاده از اتو صورت درمااف به همراه سرم کلاژن‌ساز طلا و کرم کلاژن طلا باعث تغذیه پوست به وسیله مواد مغذی موثر برای صورت می‌شود که محصول جوانساز پوست هستند.
در نتیجه بعد از استفاده از اتوی صورت پوستی شفاف خواهید داشت. اتو صورت باعث جذب بهتر سرم‌های آبرسان، مواد ضد لک، ویتامین صورت، کرم کلاژن و ویال‌های جوانساز صورت به لایه‌های عمیق پوست می‌شود و تحریک و تولید کلاژن را در پوست افزایش می‌دهد.

رفع منافذ سرسیاه پوست با اتو صورت

منافذ باز پوست صورت همیشه زیبایی صورت را تهدید می‌کند و باعث عدم اعتماد بنفس در روابط اجتماعی افراد می‌شود. این دستگاه با پاکسازی تخصصی پوست منافذ سرسیاه را به خوبی تمیز می‌کند.

لیفت صورت با اتو صورت

لیفت پیشانی (Forehead lift) و پوست به راحتی با دستگاه اتو صورت التراسونیک قابل انجام است. عمل لیفتینگ و سفت شدن پوست در این دستگاه هوشمند با دکمه‌ی مخصوص این کار که در دستگاه تعبیه شده است صورت می‌گیرد.

درمان جوش صورت با اتو صورت

بهترین راه از بین بردن جوش صورت و پاکسازی پوست، درمانی است که آهسته و به آرامی پوست شما رو به بهبودی میبرد. دستگاه پاکسازی اسکین اسکرابر به وسیله امواج فراصوت التراسونیک پوست خیس و مولکول‌های آب رو یونیزه می‌کند.
طرف نوک تیز کاردک برای تمیزکاری و پاکسازی پوست می‌باشد در حالی که سمت تخت کاردک برای ماساژ دادن و ارتقای جذب محصولات پوست و افزایش گردش خون استفاده می‌شود.

جذب مواد مغذی به پوست با اتو پوست

اتوی صورت (Ironing the face) پوست را برای جذب مرطوب کننده‌ها و نفوذ عمیق‌تر آن‌ها آماده می‌کند.
جذب مواد مغذی صورت و استفاده از سرم‌های پوستی، کوکتل ها، ویتامینه‌های ضروری پوست، مواد آبرسان عمیق و … نه تنها باعث کاهش لک و کم شدن چین و چروک پوست می‌شود، بلکه پوست را لایه برداری و یکدست نیز می‌کند و کدری پوست، تجمع سلول‌های مرده روی صورت، خشکی و زبری پوست و پوسته پوسته شدن پوست را رفع می‌کند.

نکات مهم در استفاده از اتو صورت درمااف التراسونیک

  • قبل استفاده از اتو صورت پوست خود را از هرگونه موارد آرایشی پاک کنید.
  • قبل استفاده از اتو صورت پوست خود را بخور آب گرم دهید.
  • قبل استفاده از اتو صورت پوست خود را به آرامی ماساژ دهید تا منافذ پوستی باز شوند و سپس آن را به آرامی روی پوست خود حرکت دهید.
  • مدت زمان استاندارد استفاده از اتو صورت حدودا 10 دقیقه می‌باشد که تمام قسمت‌های پوست را به آرامی و با صبر و حوصله پاکسازی می‌کند.
  • بهتر است هنگام استفاده از اتو صورت از سرم‌های ویتامینی جهت جذب بیشتر استفاده کنید.
  • افرادی که دارای پوست چرب و غیر حساس هستند 2 الی 3 بار در هفته وافرادی که دارای پوست خشک، ترکیبی و حساس هستند 1 الی 2 بار در هفته انجام دهند.
  • از اتو صورت برای مناطق حساس مثل دور لب و چشم با احتیاط استفاده کنید.
  • پس از اتمام استفاده از اتو صورت بهتر است از انواع ماسک‌های ورقه‌ای مانند سرم‌های جوانساز پوست، ویال‌های پوستی و … استفاده کنید.

کاربرد اتو صورت یا درما اف

کاربرد اتوی صورت
می‌توان از اتو صورت در خانه نیز استفاده کرد که فرستادن امواج صوتی التراسونیک با فرکانس پایین باعث:
بالا بردن کلاژن‌سازی صورت، ترمیم عضلات صورت
درخشانی و روشن شدن پوست و از بین رفتن تیرگی‌های پوستی
پاکسازی و لایه‌برداری پوست با خاصیت از بین بردن چین و چروک، رفع لکه‌ها، از بین بردن منافذ باز پوست و لکه‌های پوستی، نابودی سلول‌های مرده و تولید سلول‌های جدید برای پوست
از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم، رفع پف چشم و تورم صورت
افزایش گردش خون، لیفت و سفت شدن ماهیچه‌های پوست
رفع افتادگی و پیری زودرس پوست
از بین بردن جوش‌های زیر پوستی و جوش‌های سر سیاه روی بینی و سطح پوست

درما اف در حالت استاندارد 3 حالت دارد

حالت اول حالت پاکسازی و لایه برداری پوست در اتو صورت

جهت استفاده از حالت پاکسازی باید به حالت 45 درجه و زاویه تیغه به طرف پوست قرار گیرد.

درمااف ۳ حالت دارد
اتو صورت

حالت دوم آبرسانی در اتو صورت

برای استفاده زاویه تیغه باید به سمت بالا و قسمت صاف تیغه روی پوست قرار بگیرد. همان طور که گفتیم درما اف در جذب مواد مغذی بسیار تاثیر می‌گذارد و در حالت آبرسانی می‌توانید از یک ژل آبرسان (Watering gel) و یا سرم‌های آبرسان استفاده کنید.

حالت سوم لیفت در اتو صورت

برای استفاده زاویه تیغه باید به سمت بالا و قسمت صاف تیغه روی پوست قرار گیرد. در حالت لیفت معمولا از ژل‌های رسانای حاوی طلا و مواد مغذی از جمله عصاره خاویار و حلزون استفاده می‌شود.

انواع چین و چروک پوست

چین و چروک‌های دور چشم

چین و چروک‌های ظریف اطراف چشم که هنگام لبخند بوجود می‌آیند یا زمانیکه حالت خاصی ندارید، برجسته می‌شوند.

چین و چروک‌های پیشانی

چین و چروک عمودی صورت هنگامی که اخم می‌کنید. پیری پوست به دلیل کاهش بافت چربی ، تغییر شکل رگ‌های خونی و آتروفی استخوان ظاهر می‌شود.

چین و چروک‌های مرکب صورت

این نوع چین و چروک از افزایش سن، قرار گرفتن در معرض بیش از حد آفتاب، جاذبه زمین و حرکت صورت ایجاد می‌شود این چین و چروک‌ها از نوک دهان تا پایین بینی می‌رسد. چین‌های طولی در جلوی گردن هم وجود دارد.

چین و چروک‌های خواب

خطوطی عمودی که در امتداد خط گردن و صورت رخ می‌دهد، از این دسته از خطوط محسوب می‌شوند. این اتفاق معمولاً در حدود 30 سالگی آغاز می‌شود، و دلیل آن کاهش تولید طبیعی کلاژن ، الاستین و اسید هیالورونیک بدن می‌باشد.

تاثیر اتو صورت شاول برروی پوست

  • میزان چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد.
  • تاثیرگذاری در پاکسازی آکنه و منافذ باز پوست
  • لیفتینگ و تونینگ پوست صورت
  • جوانسازی و احیای بافت و کشسانی پوست
  • درمان لکه‌های تیره پوست
  • اثرپذیزی کرم‌ها، سرم‌ها و انواع لوسیون را افزایش می‌دهد.
  • به تحریک گردش خون کمک می‌کند.

نحوه رعایت بهداشت در استفاده از اتو صورت

اتو صورت دارای براش، دیسک و ابزاری که باعث تجمع پوست‌های مرده و باکتری در آن‌ها می‎شود نیستند. فقط شامل یک کاردک می‌باشد که باید آن را پس از هر بار استفاده با مواد شوینده ضد عفونی کنید. بهتر است تمیز کردن کاردک‌ها را با مواد آنتی‌باکتریال یا الکل انجام شود.

بهترین ژل‌ مخصوص اتوی صورت

ژل‌های محلول در آب بهترین گزینه برای اتوی صورت می‌باشد. سایر روغن‎ها، آب و لوسیون‌ چون فاقد رسانایی هستند، به خوبی عمل نمی‌کنند و باعث می‌شوند به دستگاه آسیب وارد شود. سعی کنید از ژل مرغوب استفاده کنید.
یک ژل مرغوب نباید سفت و چسبنده باشد و به سرعت خشک شوند و باعث کشیدگی و اصطکاک روی پوست شود. Jellen Peptide Power یک نمونه ژل بسیار عالی با قدرت رسانایی بالا است.
این ژل باعث می‌شود موقع کار دستگاه بهتر روی پوست لغزیده و نتیجه بهتری بگیرید. ژل گیاهی، بی‌بو و حلال در آب است و فاقد موادی چون پارابن، سولفت و الکل می‌باشد که پوست را خشک می‌کنند.

انواع اتو صورت

دستگاه اتو صورت اولتراسونیک شاول مدل بیوتی استارت

  • منبع انرژی آن بوسیله باتری قابل شارژ صورت می‌گیرد. ضد آب بوده و قابلیت تنظیم سرعت دارد.
  • نقاط قوت: قیمت مناسب، کاربری آسان، کیفیت ساخت عالی
  • نقاط ضعف: فاقد استند شارژر، فاقد سری قابل شست‌ و شو

یکی از محصولاتی است که باعث می‌شود پوستی جوان و شاداب داشته باشید اتو صورت اولتراسونیک «شاول» مدل بیوتی استارت است.
این دستگاه باعث افزایش گردش خون، کاهش چین و چروک، سفت کردن پوست و مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. اتوی صورت شاول بیوتی استارت را می‌توان در محیط‌های خشک و مرطوب مورد استفاده قرار داد.

انواع اتو صورت
اتو صورت

دستگاه اتو صورت درما-اف مدل دبل پلاس

  • دستگاه از نوع لرزشی می‌باشد و هم بصورت خشک هم بصورت مرطوب استفاده می‌شود. تعداد سری آن یک عدد است.
  • نقاط قوت: قدرت پاک‌کنندگی خوب، کیفیت ساخت عالی
  • نقاط ضعف: قدرت لیفت آن نسبتاً پایین می‌باشد.

یکی از انواع اتوهای لرزشی اتو صورت «درما اف» مدل دبل پلاس است و می‌توان آن را هم به ‌صورت خشک و هم مرطوب استفاده کرد. ضد آب نیست اما دارای سری قابل شست‌وشو می‌باشد. قبل از استفاده محصول می‌توان سرعت آن را تنظیم کرد.

دستگاه اتو صورت لی تر شیل مدل اولتراسونیک

  • منبع انرژی آن بوسیله باتری قابل شارژ صورت می‌گیرد. هم به صورت خشک و هم مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • امکان تنظیم سرعت دارد و تعداد سرعت آن 6 عدد است. یک عدد سری و دارای طراحی ارگونومیک است و همچنین دو عدد رو پوش سیلیکونی دارد.
  • نقاط قوت: قیمت مناسب، کیفیت ساخت عالی
  • نقاط ضعف: استند شارژر ندارد.

اگر به دنبال پوستی تمیزتر، سالم‌تر و شفاف‌تر هستید استفاده از اتو صورت «لی تر شیل» مدل اولتراسونیک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این اتو صورت با ایجاد ویبره و لرزش در پوست باعث نرم شدن بافت‌های مرده پوست می‌شود.
روش کار با این دستگاه به این صورت است که ابتدا کلید پاور را نگه می‌دارید تا دستگاه روشن شود. سپس یک بار کلید پاور را فشار می‌دهید تا دستگاه روی قرار گرفته و با دو بار فشار دادن سرعت دستگاه بالاتر می‌رود و اگر سه بار فشار دهید دستگاه روی قرار می‌گیرد و مواد اضافی و کرم‌های مرطوب کننده را جذب می‌کند.
این کار بهتر است با پشت کاردک دستگاه انجام شود. جنس کاردک استیل 100٪‌ است.

دستگاه اتو صورت کارینا مدل MZ–S2

  • منبع انرژی آن بوسیله باتری قابل شارژ صورت می‌گیرد. دستگاه ضد آب بوده و هم به صورت خشک و هم مرطوب استفاده می‌شود. دارای یک عدد سری است. زمان شارژ آن ۳ ساعت و مدت زمان استفاده از آن ۹۰دقیقه می‌باشد.
  • نقاط قوت: طراحی زیبا، قیمت مناسب، کیفیت ساخت عالی

اگر در مدت طولانی از اتو صورت استفاده شود، آثار مثبت آن بر روی پوست‌تان ظاهر خواهد شد. اتو صورت کارینا محصولی ضد آب نیست اما دارای یک سری قابل شست‌وشو می‌باشد که می‌توانید آن را هم به صورت خشک و هم مرطوب استفاده کنید.
با فشار دادن دکمه‌ی پاور می‌توانید سرعت دستگاه و جذب مواد را تغییر دهید. اگر دو بار دیگر این دکمه را فشار دهید، دستگاه بر روی حالت Lifting قرار می‌گیرد. در این حالت می‌توانید فرایند لیفت صورت را بر روی پوست خود آغاز کنید.

دستگاه اتو صورت کارینا مدل MZ-602

  • منبع انرژی آن بوسیله باتری قابل شارژ صورت می‌گیرد. دستگاه هم به صورت خشک و هم به صورت مرطوب استفاده می‌شود. ضد آب نیست اما دارای یک سری قابل شستشو می‌باشد. جنس آن ABS + استیل ضد زنگ است و مدت زمان مورد نیاز جهت شارژ ۲ ساعت و مدت زمان شارژدهی ۸۰ دقیقه می‌باشد.
  • نقاط قوت: لایه‌برداری آنی، کیفیت ساخت عالی

اتو صورت کارینا مدل M-602 ناخالصی‌های پوست را جدا می‌کند و باعث می‌شود محصولات مراقبت پوستی راحت‌تر جذب پوست شوند. اگر دارای پوستی حساسی هستید می‌توانید از اتو صورت برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید.
این دستگاه باعث تحریک گردش خون و احیای سلول‌ها می‌شود.

چه زمانی نباید از دستگاه اتو صورت استفاده کرد؟

استفاده از اتو صورت بسیار ایمن و کم خطر است. اما نکات زیر را باید در نظر داشته باشید:

اتو صورت استفاده نکرد

  • استفاده از اتو صورت هنگام داشتن زخم‌های باز و عفونی ممنوع می‌باشد.
  • استفاده از اتو صورت در نواحی درونی بدن و همینطور در ناحیه میانی سینه به سبب عدم تحریک تیروئید ممنوع می‌باشد.
  • استفاده از اتوی صورت برای افراد باردار ممنوع می‌باشد.
  • استفاده از اتو صورت هنگام داشتن دستگاه ضربان ساز مصنوعی قلب و افرادی که بیماری قلبی دارند ممنوع می‌باشد.
  • استفاده از اتوی صورت برای داخل بینی و دهان ممنوع می‌باشد.

نتایج و ماندگاری استفاده از دستگاه اولتراسونیک “اتو صورت درما اف”

این مراحل درمانی روشی غیرتهاجمی، بدون درد، آسان و ایمن در مقایسه با متدهای درمانی دیگر است. تاثیرات استفاده از این دستگاه بخاطر تفاوت میان نوع پوست و شرایط هر فرد متفاوت است. این درمان به آرامی اتفاق می‌افتد و نتایج آن یک شبه ظاهر نخواهد شد.
با توجه به اینکه استفاده از اتو صورت از نتایج سریع و موقتی برخوردار می‌باشد ولی استفاده از آن به صورت روزانه و مداوم به تاثیرات و دوام طولانی منتهی خواهد شد.

قیمت اتو صورت درما اف

قیمت اتوی صورت بسته به نوع عملکرد آن از نوع کلینیکی و خانگی متفاوت می‌باشد، با توجه به اینکه دستگاه‌های زیبایی در بازار به صورت اصل و فیک توزیع می‌شود و گاها قیمت فیک این دستگاه بالاتر از قیمت اصل آن به فروش می‌رسد حتما به وجود گارانتی محصول اطمینان حاصل فرمایید.

پرسش و پاسخ در مورد اتو صورت

آیا استفاده از اتو صورت درد دارد؟

این دستگاه بسیار کم خطر بوده و هیچ دردی نخواهد داشت. دستگاهی بسیار حرفه‌ای که نوع خانگی آن با باتری کار کرده و با ماساژ تیغه بر روی پوست صورت می‌گیرد. این دستگاه برای پوست‌های حساس و خشک نیز می‌توان استفاده کرد.

اتو صورت برای چه پوستی مناسب است و چرا استفاده از آن توصیه می‌شود؟

اتو صورت برای پوست‌های حساس بسیار مناسب می‌باشد. این محصولات برای پاکسازی پوست‌هایی که به دیگر روش‌های مراقبتی پوست پاسخ نداده‌اند و افرادی که ترجیح می‌دهند از این روش در منزل استفاده کنند گزینه‌ی خوبی است.

آیا استفاده‌ی بیش از حد از اتو صورت ضرر دارد؟

استفاده‌ بیش از حد از اتوی صورت باعث تحریک پوست و بروز مشکلات پوستی دیگر می‌شود. افرادی که دارای پوست‌های حساس و خشک هستند باید بیشتر مراقب باشند و از محصولاتی با کمترین میزان مواد شیمیایی استفاده کنند.که بهترین گزینه اتوی صورت می‌باشد.

هر چند وقت یک بار باید از اتو صورت استفاده کرد؟

افراد با پوست‌ چرب ۲ الی ۴ بار در هفته و افراد با پوست‌های معمولی ۲ الی ۳ بار در هفته و افراد دارای پوست خشک ۱ الی ۳ بار در هفته می‌توانند از اتو صورت استفاده کنند.

چه کسانی نباید از اتو صورت استفاده کنند؟

پوستی که دچار التهاب یا اکنه‌ی کیستیک یا مزمن است نباید برای مدتی از اتو صورت بر روی آن استفاده شود. زیرا در این صورت استفاده از اتو صورت منجر به تحریک بیشتر پوست و التهاب بیشتر آن می‌شود.

اتو صورت برای چه افرادی مناسب است؟

این دستگاه برای هر نوع پوست و برای سنین ۲۵ الی ۶۰ سال مناسب می‌باشد. برای کاربران حرفه‌ای و خانگی و هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده است و محدودیت جنسیتی ندارد.

اتو صورت بهتر است یا میکرودرم؟

روشهای زیادی برای جوانسازی پوست بکار می‌رود که هر یک مزایا و معایبی دارند. از آن جایی که استفاده از اتو صورت روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شود، دردی برای افراد بوجود نمی‌آورد. مدت زمان انجام آن حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و خطری ندارد و برای انواع پوست نیز بکار می‌رود.

آیا اتو صورت خوب است؟

اتوی صورت برای جوانسازی و پاکسازی بسیار مناسب بوده و در بلند مدت نتیجه‌های خوبی خواهید گرفت.

4.3/5 - (18 امتیاز)
الهه فلاحی
الهه فلاحی
خواندن این مقالات به شما کمک خواهد کرد
نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟
تماس سریع با متخصصان کلینیک زیبایی دکتر خیرالهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *